НЖГБ (назар жетіспеушілігі және гиперактивтіліктің бұзылуы) бар балаларда қарым-қатынас дағдыларын қалай дамытуға болады?
НЖГБ бар балаларда қарым-қатынас дағдыларын дамыту кезең-кезеңмен жүреді. Қарым-қатынас дағдыларын жеке сабақтардан бастау керек, оның барысында бала басқа адаммен қарым-қатынас жасауды, оны естуді және мінез-құлық ережелерін білуді үйренуі керек. Ересек адам сөйлемді тұжырымдағаннан кейін, балаға айтылғанды дауыстап қайталау ұсынылады. Осы кезеңде ойын терапиясын қолдану өте қолайлы. Ойын сеанстары кезінде ересек адам бала қиындықтарды бастан кешіретін әртүрлі жағдайларды модельдеуге мүмкіндік алады. Оларды ойнату (мүмкін, ересектердің көмегінсіз емес) оған күнделікті өмірге ауыстырылатын қарым-қатынас әдісін табуға көмектеседі.
Гиперактивті балаларды көбінесе жанжалды, агрессивті деп сипаттайды. Көп жағдайда мұндай мінез-құлықтың себебі – өз сезімдерін білдірудің қолайлы тәсілдерін, қалаған нәрсеге қол жеткізудің бекітілген тәсілдерін білмеу болып табылады, бұл өз кезегінде өзін-өзі бақылау дағдыларының болмауына байланысты.
Балаларды өздерін, сезімдерін басқаруға үйрету керек. Бір жағынан, НЖГБ бар балаларға шектеулер мен тыйымдарға байланысты жинақталған тәжірибелерге жауап беруге мүмкіндік беру керек. Бұл балаға үнемі өзіне деген қанағаттанбау сезімінен (көбінесе айналасындағылармен оған тағылған) өзін-өзі оң қабылдауға және әлеммен тиімді өзара әрекеттесуді құруға қайта бағдарлауға мүмкіндік береді.
Сонымен қатар, келесі ойындарды пайдалануға болады: жабысқағы бар доппен ойналатын балалар дартсы, «Ашу қалқаны», Бобо-жастығы. Олардың барлығы әрекетті белсенді түрде көрсету арқылы (балаға күнделікті өмірде тыйым салынған) агрессивтілікті жоюға көмектеседі.