«Балаларға арналған қазақ тілі»
Жыл сайын қазақ тілін үйренуге деген қажеттілік артып келеді. Бұл толықтай мектепке дейінгі кезеңге қатысты. Мектеп жасына дейінгі балалардың ата-аналары өз балаларының, атап айтқанда, мектепке дейінгі ұйымдарға мемлекеттік тілді үйренуге деген қызығушылықтарын арттыруда, бұл көбінесе қазақ тілін міндетті түрде оқыту тенденциясымен анықталады. Білім беру процесінің бөлігі ретінде қазақ тілін оқыту білім берудің негізгі компоненттерінің біріне айналады, бұл баланың коммуникативтік құзыреттілігін қалыптастыру процесін жеделдетіп қана қоймай, өз кезегінде жалпы дамуға оң әсерін тигізеді.
Сонымен қатар балалар теледидардан, ересектерден, балалардан, балабақшада (күндізгі уақытта, бөлек және арнайы сыныптарда) естіп, қазақ тілін өте ерте үйренеді.
Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамыту рецептивті және белгілі бір дәрежеде репродуктивті билингвизммен сипатталады, яғни қазақша сөйлеуін қабылдау және түсіну және оның кейбір элементтерін жаңғырту. Балаларға арналған қазақ тілі қоғамда мемлекеттік тіл ретінде ғана танылады, оның негізінде ұлттық-мәдени әлеуметтендіру жүзеге асырылады, сонымен қатар ана тілі ретінде танылады.
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында екінші тілді ерте оқытуды енгізу заңды болып саналады, өйткені мектепке дейінгі жаста тұлғаның негізгі қасиеттері қалыптасады, дене, адамгершілік, ақыл-ой дамуының негіздері қаланады
Ұлттық мәдениеттің негізгі элементі ретінде қазақ тіліне деген назар органикалық және мақсатқа сай, дәл мектепке дейінгі жаста тәрбиеленеді, сол кезде сөйлеу тілі күнделікті қарым-қатынас саласымен және қоршаған шындықпен байланысты, сондай-ақ ауызша халық шығармашылығы. Қазақ тілінің мұндай тұсаукесері өзге ұлт балалары үшін де қызықты. Демек, мектепке дейінгі мекемеде әр түрлі ұлт өкілдері балалары бар,баланың балабақшаға келген алғашқы күндерінен бастап ол қазақ тіліне деген құрмет пен қызығушылықты дамытады.
Мұғалімнің осы жас кезеңінде қоятын міндеттері - балаларды ойыншықтардың, тұрмыстық заттардың, кейбір жануарлардың аттарын қабылдауға және түсінуге үйрету; сұрақты түсінуге үйрету: «Мынау не?», сұраққа қысқа сөйлем түрінде жауап беруге үйрету. Балабақшада оқыту мен тәрбиелеу бағдарламаларына сәйкес мектеп жасына дейінгі балаларды қазақ тіліне оқыту бойынша тәрбие жұмысы барысында жүзеге асырылуыдағы негізгі міндеттер:
- мемлекеттік тілге (қазақша) тұрақты, қызығушылықпен, құрметпен қарауды қалыптастыру;
- қазақ тілінің (ә, ө, ұ, ұ, і, ғ, қ, ң, с) дыбыстарының дұрыс айтылуын тәрбиелеу;
- қарапайым диалогтық және монологиялық сөйлеуді қалыптастыру;
- қарым-қатынас мәдениетін тәрбиелеу;
- сөздікті байыту және активтендіру.
Балалар сөйлеуді дамыту, сөйлеудің дыбыстық мәдениетіне тәрбиелеу, сөздік жұмысын жүргізу, сөйлеудің грамматикалық жағын қалыптастыру арқылы қазақ тілін меңгерету.
Тәжірибеде сәтті қолданылатын әндер мен өлеңдерді мәнерлеп оқу қазақ тілінде, дұрыс айту дағдыларын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады.
Әндер, өлеңдер, санамақтарды үйрену балалардың тілді үйренуге деген қызығушылығын қолдау және айтылым дағдыларын бекітуге арналған. Балаларға қазақ тілін оқыту ойын, ән материалы, видео және аудио жабдықтар, көрнекі құралдарды қолдана отырып, қызықты ойын түрінде жүзеге асырылады.
Қазақ тілін оқытудың бүкіл процесі ересектермен және құрдастарымен қызықты қарым-қатынаста баланың жеке, танымдық, ойындық қажеттіліктерін қанағаттандыру процесі ретінде құрылады. Сондықтан, бастапқы кезеңде - мектепке дейінгі жаста қазақ тілін оқытудағы коммуникативті бағдар сюжеттік ойындар, ойын жағдайлары мен сахналандыру жүйесінде жүзеге асырылады. Ойын әрекеттері мен драматургия процесінде балалар жаңа білімдер алады, бар білімдерін қолданады, оқу іс-әрекетінде қажетті дағдылар мен дағдыларды дамытады. Балалар қазақ халқының салт-дәстүрімен танысады.